tisdag 2 augusti 2011

Tips på god sås till grillat...

Hej på er!

Hoppas ni har det bra, själv jobbar jag men längtar hem lite till mina barn som har sommarlov med bad och lek.. Men timmarna går fort och snart är jag hemma och då får det bli ett kvällsdopp..

Idag tänkte jag tipsa om en supergod kall sås. Gillar ju sådant som är lätt att röra ihop. Passar alldeles utmärkt till grillat men även som dipp till grönsaker.. Blanda några matskedar (beroende på hur stark du vill ha den) Sweet chili i yoghurt eller creme fraiche och så lite vitlökspulver.. Jättegod och går göra långt innan den skall serveras.

Tilldet hade jag en pastasallad där jag pillade i det vi hade hemma..



Ernst goda bröd...




Och så grillade vi Luffar filé till det..




Härlig mat i denna värme!!

Har ni inte provat brödet så gör gärna det, klicka på bilden vid sidan av bloggen så kommer du till receptet. Ett gott men kanske inte det mest hälsosammaste brödet.. Men då och då kan man unna sej lite gott när det är sommar!

Ha det så bra, kram Camilla.









1 kommentar:

  1. åh, jag älskar lättgjorda kalla såser, och brödet låter fantastiskt gott, ska ta mig en titt på det receptet också! Tack för den fina kommentaren i min blogg =D

    SvaraRadera